Strony

poniedziałek, 21 września 2015

Omelette a'la apple pie


Uwielbiam proste przepisy, a najlepiej takie które wpadają do głowy 'ot tak'.
Tak też było z dzisiejszym omletem. Zapomniałam kupić bananów, z 'mokrych' owoców zostało mi tylko jabłko oraz ananas
(nie był jeszcze on dostatecznie dojrzały więc nie był brany w ogóle pod uwagę). Stwierdziłam zatem, że wykorzystam
owo jabłko, choć nie do końca byłam pewna, co z tego wyjdzie. Jednak wbrew moim obawom, omlet wyszedł wyśmienity:)
Lekko wilgotny, słodki, sycący. Mega szybka wersja szarlotki:)

Kto lubi jabłecznik, będzie zadowolony:D


Składniki:
1 średnie jabłko
2 białka jaj
4 łyżki mąki owsianej/gryczanej
3/4 łyżki cynamonu

 Przygotowanie:
1. Jabłko obieramy ze skórki i trzemy na dużych oczkach.
2. Białka ubijamy na sztywno.
3. Do startego jabłka dodajemy mąką oraz cynamon i mieszamy.
4. Do białek dodajemy masę z pkt 3 i delikatnie mieszamy.
5. Całość wykładamy na rozgrzaną teflonową, przykrywamy pokrywką i smażymy ok. 4-5min do zrumienienia.
6. Gdy omlet jest gotowy, obracamy go na drugą stronę i smażymy jeszcze 2-3min aż druga strona będzie rumiana:)


Polecam!!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Byłoby mi miło, gdybyś zostawił/a komentarz;]
It would be nice, if you left a comment;]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...