Strony

czwartek, 26 listopada 2015

Banana bread


Dziś przedstawię Wam przepis na chlebek bananowy.
Znalazłam go jakiś czas temu w necie, ale składniki zmodyfikowałam pod siebie.
Obecnie piekę go jeszcze inaczej, więc zmieniona wersja (wg mnie jeszcze lepsza) na blogu też się pojawi.



Składniki:
3 dojrzałe banany
1/3 szklanki oleju kokosowego lub ryżowego
1 całe jajo
1 białko jaja
1/2 szklanki wody
2 szklanki mąki owsianej/gryczanej
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia


 Przygotowanie:
1. Banany, jajka, olej i wodę blendujemy.
2. Dodajemy suche składniki i wszystko dokładnie mieszamy.
3. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy masę.
4. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni (góra-dół) przez ok.40-45min do tzw. "suchego patyczka".
5. Po upieczeniu wyciągamy ciasto na bok i wyjmujemy z formy, by całkowicie wystygło.

Chlebek można jeść 'na sucho', z miodem (zwłaszcza jak banany nie są aż tak dojrzałe i tym samym słodkie),
masłem orzechowym lub dżemem własnej roboty.


Smacznego:)

4 komentarze:

  1. wyglada apetycznie. u mnie też jedzenie na blogu

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny przepis na pewno skorzystam :)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny przepis na pewno skorzystam :)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Byłoby mi miło, gdybyś zostawił/a komentarz;]
It would be nice, if you left a comment;]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...